ایران فلایت

من براتون تو بلاگ ایران فلایت از روش های خرید آنلاین بلیط هواپیما و دیدنی های ایران و جهان مینویسم

ایران فلایت

من براتون تو بلاگ ایران فلایت از روش های خرید آنلاین بلیط هواپیما و دیدنی های ایران و جهان مینویسم

جزیره اسکای (skye)

 

اسکای، بزرگترین و شمالی ترین جزیره Inner Hebrides اسکاتلند. این نزدیکترین جزیره از این جزایر به سرزمین اصلی است که فقط چند صد متری آن در   Kyleakin قرار دارد، جایی که پل Skye از طریق جاده دسترسی به سرزمین اصلی را فراهم می کند. از نظر اداری، در محدوده شورای Highland قرار دارد و بخشی از شهرستان تاریخی اینورنس-شیر است.

 خصوصیات فیزیکی

Skye تقریباً 50 مایل (80 کیلومتر) طول دارد و خط ساحلی آن چنان عمیق است که هیچ بخشی از دریا بیش از 5 مایل (8 کیلومتر) فاصله ندارد. تپه های کوئیلین - که به ارتفاع 3257 فوت (993 متر) از سطح دریا می رسند - بر مناظر واقع در جنوب مرکزی اسکای تسلط دارند. شمال پورتری، گروه کنجکاو بازالت در استور است که قابل توجه ترین آنها پیرمرد استور است که یک مکان برجسته برای ملوانان است. قسمت عمده ای از Skye لرستان است.

تاریخچه

اسکای در دوران ماقبل تاریخ اشغال شد و در قرن های اول قبل از میلاد توسط اسکاتلندی های گالیک زبان از ایرلند مستقر شد. نورمیان از قرن 9 تا 12 میلادی بر این جزیره حکومت می کردند. پس از آن، در حالی که پادشاهی اسکاتلند ادعای این جزیره را داشت، لردهای جزایر تا قرن پانزدهم کنترل مستقل بر هبریدها را حفظ کردند. قلعه Dunvegan ، خانه MacLeods ، طایفه اصلی Skye ، در قرن 9 ساخته شده است و بیش از هر خانه دیگری در اسکاتلند اشغال شده است.

سیستم چوبی (کشاورزی مستاجر در مقیاس کوچک ، عمدتا برای امرار معاش) هنوز گسترده است. در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم فقر سنگفرشان شدید بود و تعداد زیادی مجبور به مهاجرت شدند. این اصلاحات پس از تصویب قوانین مالکان کوچک (اسکاتلند)، 1811-1996، و متعاقباً معرفی یارانه های دولتی برای پرورش سیب زمینی و پرورش گاو و گوسفند انجام شد. صنعت ماهیگیری دریایی که روزگاری اصلی ترین پایه اقتصاد بود، کاهش یافته است، اما پرورش ماهی تجاری، به ویژه ماهی قزل آلا، اکنون قسمت مهمی از اقتصاد محلی است. صنعت دیاتومیت نیز از بین رفته است، اما یک ویسکی اسکاتلندی دودی، ذغال سنگین و ذرت در Carbost تقطیر می شود و این محصول و همچنین مناظر ناهموار و خشن آن باعث می شود گردشگری به عنوان یک صنعت بزرگ شناخته شود. Portree ، بزرگترین محل سکونت، در بالای یک بندر زیبا در سواحل شرقی واقع شده است. گالیایی تقریباً یک سوم مردم جزیره صحبت می کنند.

 موسیقی در اسکای

در دهه 1970 چندین مجری اسکاتلندی، از جمله گروه موسیقی متوسط و راد استوارت (که در یک خانواده اسکاتلندی در لندن متولد شد)، مجبور شدند برای تجربه موفقیت گسترده به ایالات متحده مهاجرت کنند. با این حال، در اوایل دهه 1980، یک صحنه موسیقی کوچک اما قابل توجه در هر دو پایتخت رسمی اسکاتلند، ادینبورگ و پایتخت تجاری و صنعتی آن، گلاسگو، ایجاد شد، زیرا تعدادی از اسکاتلندی ها یکی از احترام ترین اصول ساخت موسیقی پست پانک را جشن گرفتند، تاسیس یک برچسب مستقل در یک شهر منطقه ای.

 

 منبع: https://www.britannica.com/place/Skye

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد