ایران فلایت

من براتون تو بلاگ ایران فلایت از روش های خرید آنلاین بلیط هواپیما و دیدنی های ایران و جهان مینویسم

ایران فلایت

من براتون تو بلاگ ایران فلایت از روش های خرید آنلاین بلیط هواپیما و دیدنی های ایران و جهان مینویسم

لاک نس یا لخ نس (Loch Ness)


هیولای لوخ نس، به نام نس، موجود دریایی بزرگی که به اعتقاد برخی افراد در لوخ نس، اسکاتلند ساکن است. با این حال، بسیاری از شواهد ادعا شده از وجود آن بی اعتبار شده اند و به طور گسترده ای تصور می شود که این هیولا یک افسانه است.

داستان لوخ نس

گزارشات مربوط به سکونت یک هیولا در لوخ نس به دوران باستان برمی گردد. قابل ذکر است، کنده کاری های محلی روی سنگ توسطPic ، یک جانور مرموز را با دمپایی به تصویر می کشد. اولین گزارش مکتوب در شرح حال سنت کلمبا از سال 565 میلادی آمده است. طبق آن کار، هیولا یک شناگر را گاز گرفت و آماده بود که وقتی کلمبا دخالت کرد، به یک مرد دیگر حمله کند و به حیوان دستور داد "عقب برود". اطاعت کرد و طی قرن ها فقط مشاهده های گاه به گاه گزارش می شد. به نظر می رسید بسیاری از این برخوردهای ادعا شده از فرهنگ عامیانه اسکاتلند الهام گرفته شده است، که موجودات افسانه ای آب فراوان است.

در سال 1933 افسانه هیولای لوخ نس شروع به رشد کرد. در آن زمان، جاده مجاور لوخ نس به اتمام رسید و منظره ای بدون مانع از دریاچه را ارائه می داد. در ماه آوریل، یک زن و شوهر یک حیوان عظیم الجثه را دیدند - که آنها آن را با "اژدها یا هیولای ماقبل تاریخ" مقایسه کردند - و بعد از عبور از مسیر ماشین آنها، در آب ناپدید شد. این حادثه در یک روزنامه اسکاتلندی گزارش شد و مشاهدات بیشماری در پی آن رخ داد. در دسامبر 1933، دیلی میل به مارمدوکه وترل، یک شکارچی بزرگ بازی، ماموریت یافت تا مار دریا را پیدا کند. در امتداد ساحل دریاچه، او ردپاهای بزرگی را پیدا کرد که به اعتقاد او متعلق به "یک حیوان پا نرم بسیار قدرتمند به طول حدود 6 فوت" است. با این حال، با بررسی دقیق، جانورشناسان در موزه تاریخ طبیعی تشخیص دادند که مسیرها یکسان هستند و با پایه چتر یا خاکستر ساخته شده اند که پایه اسب آبی آن به عنوان پایه است. نقش وترل در این حقه نامشخص بود.

اخبار فقط تلاش برای اثبات وجود هیولا را تشویق می کرد. در سال 1934 پزشک انگلیسی رابرت کنت ویلسون از موجود ادعایی عکس گرفت. تصویر نمادین - معروف به "عکس جراح" - برای نشان دادن سر و گردن کوچک هیولا ظاهر شد. دیلی میل عکس را چاپ کرد و باعث ایجاد یک احساس بین المللی شد. بسیاری حدس می زدند که این موجود plesiosaur است ، یک خزنده دریایی که حدود 65.5 میلیون سال پیش منقرض شد.

منطقه لوخ نس شکارچیان هیولاهای بیشماری را به خود جلب کرد. طی سالها، چندین اکتشاف سونار (به ویژه در سال 1987 و 2003) برای یافتن این موجود انجام شد، اما هیچ کدام موفقیت آمیز نبود. علاوه بر این، گفته می شود که عکسهای متعددی این جانور را نشان می دهد، اما بیشتر آنها به عنوان جعلی یا به تصویر کشیدن حیوانات یا اشیا other دیگر بی اعتبار شدند. به طور قابل توجهی، در سال 1994 مشخص شد که عکس ویلسون یک حقه بازی است که توسط یک وهتلر که به دنبال انتقام جویی است، هدایت می شود. "هیولا" در واقع یک سر پلاستیکی و چوبی بود که به یک زیردریایی اسباب بازی متصل شده بود. در سال 2018 محققان برای تعیین اینکه چه موجوداتی در آب زندگی می کنند، یک تحقیق DNA از Loch Ness انجام دادند. هیچ نشانه ای از پلسیوسور یا حیوان بزرگ دیگر یافت نشد، اگرچه نتایج نشان داد که مارماهی های زیادی وجود دارد. این یافته احتمال وجود یک مارماهی بیش از اندازه هیولا را باز گذاشت. با وجود فقدان شواهد قطعی، هیولای لوخ نس همچنان محبوب و سودآور باقی ماند. در اوایل قرن 21 تصور می شد که سالانه تقریباً 80 میلیون دلار به اقتصاد اسکاتلند کمک می کند.

دریاچه

دریاچه ، واقع در منطقه شورایHighland ، اسکاتلند. لوخ نس با عمق 788 فوت (240 متر) و طول حدود 23 مایل (36 کیلومتر) بیشترین حجم آب شیرین را در انگلیس دارد. این مکان در گلن مور - یا گلن بزرگ، که دو مرتبه از مناطق مرتفع را تشکیل می دهد - نهفته است و بخشی از سیستم آبراه های سراسر اسکاتلند را تشکیل می دهد که مهندس عمران توماس تلفورد آن را با استفاده از کانال کالدونیان به هم پیوند داد (در سال 1822 افتتاح شد).

حوزه آبخیز لوخ نس بیش از 700 مایل مربع (1800 کیلومتر مربع) را شامل می شود و چندین رودخانه از جمله اویچ و انریک را شامل می شود. دهانه خروجی آن رود Ness است که در اینورنس به Moray Firth می ریزد. نوسانات سطح، ناشی از گرمایش دیفرانسیل، در این دریاچه معمول است. بالا آمدن و سقوط شدید سطح دریاچه یکی از دلایل وجود فلور کم آب است. دلیل دیگر عمق زیاد دریاچه نزدیک خط ساحلی است. جانوران پرتگاه نیز کم است.

مانند برخی دیگر از دریاچه های بسیار عمیق در اسکاتلند و اسکاندیناوی، گفته می شود که در دریاچه لوچ یک هیولای آبزی زندگی می کند. بسیاری از مشاهدات هیولای به اصطلاح لوخ نس گزارش شده است و احتمال وجود آن - شاید به صورت یک بازمانده انفرادی از پلسیاسورهای دیرینه منقرض شده - همچنان بسیاری را مجذوب خود می کند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد