ایران فلایت

من براتون تو بلاگ ایران فلایت از روش های خرید آنلاین بلیط هواپیما و دیدنی های ایران و جهان مینویسم

ایران فلایت

من براتون تو بلاگ ایران فلایت از روش های خرید آنلاین بلیط هواپیما و دیدنی های ایران و جهان مینویسم

کویر سالاردو ییونی در بلیوی

 

کویر سالاردو ییونی 

نمک سالار دو یونی در بولیوی

هر آنچه درباره نمکزارهای بولیوی باید بدانید

سالار دو یونی ، واقع در استان دانیل کامپوس بولیوی ، به نظر می رسد که متعلق به یک سیاره دیگر باشد. کششی بیش از 4050 مایل مربع - کمی کوچکتر از ایالت کانکتیکات - این بزرگترین تخت نمکی جهان است که با خشک شدن چندین دریاچه ماقبل تاریخ 25000 تا 10،000 سال پیش شکل گرفت و الگوهای شش ضلعی نمک را در سطح غیرمعمول باقی گذاشت. وقتی دریاچه های مجاور سرریز می شوند ، یا منطقه باران می بارد ، یک لایه نازک از آب سطح را پوشانده و آن را به یک آینه انعکاسی عظیم تبدیل می کند که عکس های رویایی و آرواره ای را ایجاد می کند.

شگفتی طبیعی به عنوان منبع ارزشمندی از نمک و لیتیوم برای بولیوی خدمت کرده است و مدتهاست که نقطه داغ گردشگری در آمریکای جنوبی است. حتی هتلی از آجر نمک ساخته شده است: کاخ د سل. اگر قصد سفر برای دیدن زیبایی سورئال تخت نمک سالار د یویونی را دارید ، آنچه در اینجا باید بدانید اینجاست.

چه زمانی باید مراجعه کنم؟

برای دیدن تلاش های خیره کننده آینه سالار دی یونی ، در فصل مرطوب ، از دسامبر تا آوریل ، از آن بازدید کنید - اما توجه داشته باشید که وقتی باران بیش از حد بارانی می شود ، دور زدن سخت است و ممکن است نتوانید به مناطق خاصی دسترسی پیدا کنید. ماه مه تا نوامبر فصل خشک است ، به این معنی که دما سردتر است ، اما زمین سخت تر است و شما می توانید با راحتی بیشتری در سراسر زمین رانندگی کنید.

ماه ایده آل برای بازدید اردیبهشت است ، زمانی که فصول از مرطوب به خشک منتقل می شوند و شما یک فرصت خوب برای دیدن نمک زباله ها و بازتابنده خواهید داشت.

چگونه می توانم به سالار دی اویونی بروم؟

سالار دی اویونی در نزدیکی نقطه ای قرار دارد که بولیوی ، آرژانتین و شیلی با یکدیگر روبرو می شوند ، بنابراین گردشگران تمایل دارند از سه مکان مختلف شروع شوند.

شهر Uyuni در بولیوی محبوب ترین مکان برای گشت و گذار در نمکزارها است. شهر کوچک به آپارتمان ها بسیار نزدیک است ، به راحتی می توانید سفرهای روزانه انجام دهید. اگر از لاپاز به Uyuni سفر می کنید ، می توانید یک ساعته پرواز یا هشت ساعت اتوبوس شبانه داشته باشید.

San Pedro de Atacama در شیلی یکی دیگر از نقاط شروع شناخته شده برای تورهای نمکی است ، اما از آنجا که حدود 200 مایل فاصله دارد ، بیشتر تورها سه روزه هستند.

اگر از آرژانتین می آیید ، تورهای چند روزه را از Tupiza ، بولیوی ، یک پایگاه مناسب در کمتر از 60 مایل مرز مرزی آرژانتین ، جستجو کنید.

چگونه می توان تور مناسب برای بازدید از سالار دی یونی را انتخاب کرد؟

مجریان تور در منطقه تورهای مشترک یا خصوصی را ارائه می دهند تورهای اشتراکی مقرون به صرفه تر هستند ، اما در مورد برنامه شما انعطاف پذیری چندانی ندارند. همچنین ، بیشتر تورهای مشترک توسط راهنمایان اسپانیایی زبان انجام می شود ، در حالی که تورهای خصوصی می توانند تورهای انگلیسی زبان ارائه دهند.

همچنین بسیاری از تورهای نمک زنی به جاذبه های دیگر منطقه مانند چشمه های آب گرم Polques ، صحرای آتاکاما و دریاچه هایی با ارتفاع زیاد مانند لاگونا کلورادا می روند. برای سفرهایی که شامل این مقصد است ، تورهایی را که از San Pedro de Atacama و Tupiza شروع می شوند جستجو کنید.

مورد دیگری باید بدانم؟

سالار دی اویونی تقریباً 12000 فوت بالاتر از سطح دریا واقع شده است ، بنابراین ممکن است علائم بیماری ارتفاع مانند حالت تهوع و سردرد را تجربه کنید و باید طبق آن برنامه ریزی کنید.

برای ورود به بولیوی ، مسافران باید در صورت سفر از کشوری که خطر تب زرد دارد ، ویزای توریستی داشته باشند که هزینه آن برای شهروندان ایالات متحده 160 دلار است و گواهی واکسیناسیون تب زرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد