ایران فلایت

من براتون تو بلاگ ایران فلایت از روش های خرید آنلاین بلیط هواپیما و دیدنی های ایران و جهان مینویسم

ایران فلایت

من براتون تو بلاگ ایران فلایت از روش های خرید آنلاین بلیط هواپیما و دیدنی های ایران و جهان مینویسم

آنتلوپ کانیون آریزونا آمریکا

 

آنتلوپ کانیون آریزونا آمریکا

از بیشترین عکس اسلات کانیون در جهان استفاده شده است

جنوب غربی آمریکا "پایتخت دره جهان" است ، از گراند کانیون گسترده و عظیم ، تا دره های بسیار باریک ، حتی باریک ترین افراد برای فشردن برخی از آنها به چالش می کشند. در این دسته اخیر قرار دارد که صفحه ، در جهان معروف Antelope Canyon AZ را پیدا می کنید.


دره آنتلوپ نمونه ای از کنجکاوی زمین شناسی است که به عنوان "دره شکاف" شناخته می شود. همانطور که از نامش پیداست ، دره های شکاف دار دره های ریزی هستند که وقتی آب به شکاف یا شکاف در بستر راه پیدا می کند ، تشکیل می شوند. دره های شکاف که عمدتا در بیابانها یا مناطقی که بارندگی کم دارند رخ می دهد ، نتیجه هزاران سال شرایط جوی شدید است. در مورد Antilope Canyon ، نهر متناوب که اکنون به رودخانه کلرادو تخلیه می شود ، در سیلاب های ناآرامی که سطح سنگ ماسه سنگ را از بین می برد ، فوران می کند و به دنبال آن دوره های گرم و خشک که طوفان های شن ، دیوارهای دره را به یک خط مخطط و پیچ و خم تبدیل می کند. با گذشت زمان ، از شدت این الگوهای جوی کاسته می شود ، اما این روند طبیعی فرسایش بخشی از تکامل مداوم دره آنتلوپ است.

روایات مربوط به نحوه کشف اولین دره آنتلوپ متفاوت است. یکی از نسخه های به طور گسترده منتشر شده ادعا می کند که در حدود زمان رکود بزرگ ، یک دختر ناواهو در زمین های اجدادی خانواده خود در نزدیکی صفحه فعلی آریزونا به دامداری می پرداخت. در طول راه ، او به یک "ترک" در دیواره ماسه سنگی سرازیر شد که جهان خارج ساکت شد و اشعه های الهی نور اتاق های مجسمه سازی شکل غار مانند را از طریق شکاف سقف روشن کرد. برخی از بزرگان قبیله ناواهو معتقدند که نگهبانان "Long Walk" در اواخر سال 1800 به دره آنتلوپ پناه بردند و موجودات معنوی همچنان مراقب منطقه هستند.

معروف ترین قسمت دره آنتلوپ ، دره آنتلوپ علیا است. طول فقط 100 یارد ، سالانه شاهد صدها هزار گردشگر است ، اما نمایانگر تنها بخش کوچکی از دره آنتلوپ است. همتای بلندتر آن ، دره سیاه آنتلوپ پایین ، به دلیل چالش های جسمی کمی مردم کمتر می بیند ، اما در سال های اخیر به همان اندازه دره آنتلوپ علیا محبوب شده است. در واقع ، Antelope Canyon یک سیستم زیست محیطی پیچیده و چند وجهی است که دارای چندین زهکشی است که آب را به دریاچه اکنون پاول هدایت می کند ، مانند:

Antelope Canyon X

دره قلب

دره کوه گوسفند

دره زنگوله

دره جغد

دره عرفانی آنتلوپ

دره های شکاف دار در منطقه Page ، AZ ، در سرزمین های قبیله ای ناواهو هند واقع شده اند ، بنابراین برای ورود به آنها یک تور با راهنما لازم است ، اما هیچ تعطیلاتی به شمال آریزونا بدون بازدید از حداقل یک بازدید کامل نخواهد بود. برای درک کامل از پیچیدگی های این سازه های منحصر به فرد زمین شناسی و قدرت نیروهای طبیعی که آنها را ایجاد کرده اند ، در نظر داشته باشید که تور Antelope Slot Canyon خود را با یک تور قایق در کنار آب دره از Antelope Point Marina همراه کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد