ایران فلایت

من براتون تو بلاگ ایران فلایت از روش های خرید آنلاین بلیط هواپیما و دیدنی های ایران و جهان مینویسم

ایران فلایت

من براتون تو بلاگ ایران فلایت از روش های خرید آنلاین بلیط هواپیما و دیدنی های ایران و جهان مینویسم

مسجد-کلیسای جامع کوردوبا (Mosque-Cathedral of Córdoba)

مسجد جامع کلیسای کوردوبا یک بنای خیره کننده برای دو دین و فرهنگ است که اندلس را شکل داده است: اسلام و مسیحیت. یک کلیسای رنسانس درست در بالای آنچه که زمانی مهمترین مسجد پادشاهی اسلامی بود ، جمع می شود و این بنا را برای هر کسی که از کوردوبا بازدید می کند ، ضروری می داند.

این سایت در ابتدا خانه یک معبد رومی بود که بعداً توسط یک کلیسای مسیحی ویسیگوت جایگزین شد. در سال 711 ، هنگامی که مورها اندلس را از مسیحیان گرفتند ، ساختار ویزیگوت به دو نیمه تقسیم شد و توسط مسلمانان و مسیحیان به عنوان مکان عبادت استفاده می شد - با توجه به خلوص زمانها ، یک عمل قابل توجه تحمل. اما سلطنت کثرت گرایی مذهبی در کوردوبا دوام نیاورد:در سال 784 به دستور امیر عبد الرحمان ، کلیسا ویران شد و کار بر روی یک مسجد بزرگ آغاز شد. ساخت و ساز بیش از دو قرن به طول انجامید و با پایان یافتن ساختمان در سال 987 با افزودن صحن بیرونی و حیاط ، مسجد کوردوبا بزرگترین در پادشاهی اسلامی بود ، فقط برای کعبه در عربستان سعودی. 

 

 

تاریخچه مختصری از مسجد-کلیسای جامع کوردوبا

هنگامی که ساخت و ساز در اواخر قرن دهم میلادی در مرحله نهایی خود بود ، پادشاهی اسلامی - تحت خلافت امگا - در قدرتمندترین حالت خود قرار گرفت. برای تقویت قدرت موریس در سرزمین های مسیحی اسپانیا ، جنگجو ترسناک المنصور سوار خشونت شدیدی از طریق شمال اسپانیا شد و با ورود به سانتیاگو د کامپوستلا ، او از شیوه ای مبتکرانه برای خشم دشمنان خود برداشت. اول ، او مستقیم سوار بر کلیسای جامع شهر با اسب سوار شد و نوشیدنی آب شده خود را از قلم مقدس بیرون آورد. به نظر می رسید که اگر به اندازه کافی توهین نکند ، منصور سپس زنگ های ساختمان را برداشته و به کوردوبا منتقل کرد ، جایی که ذوب شدند و برای مسجد جامع شهر به چراغانی تبدیل شدند.

 

 

در سال 1236 ، کوردوبا توسط مسیحیان بازپس گرفت. پادشاه فردیناند سوم بلافاصله دستور داد تا فانوسهای مسجد را به Santiago de Compostela منتقل کنند ، جایی که آنها را به زنگ هایی برای کلیسای جامع شهر تبدیل کردند. پادشاهان مسیحی متعاقب آن مسجد را تغییر داده و به آن افزودند - اما هرگز تخریب نشد - و نتیجه آن ساختار ترکیبی باقی مانده است: در اواسط قرن سیزدهم میلادی ، پادشاه آلفونسو X نظارت بر ساخت و سازهای Villaviciosa و Royal Chapels (دومی که دوباره توسط هنری بازسازی شد) نظارت داشت. II در قرن 14th) ، و در قرن شانزدهم شارل پنجم شبستان بزرگ رنسانس درست در وسط mezquita اضافه کرد. اگرچه ظاهرا او از نتیجه ناامید شده است.

 

 ساختارمسجد-کلیسای جامع کوردوبا

وجهه ترین عکس این مسجد سالن اصلی وسیع آن است که توسط بیش از 850 ستون دو قوس دار پشتیبانی می شود. با عدم احترام به تحمل مقاومت آنها ، مورها غارت رومیان سایت شدند و ویزیگوت برای ساختن آنها یاس ، اونیکس ، سنگ مرمر و گرانیت لازم است - درست همانطور که در اوایل قرن یازدهم ، آنها از مصالحی از آمفی تئاتر بزرگ رومی مالاگا برای ساخت استفاده می کردند. قلعه Alcazaba شهر. از ویژگی های دو قوس نمادین و تا حدودی هیپنوتیزم ، نتیجه ضرورت معماری بود ، زیرا با ستون های تک قوس (ارتفاع حدود هفت یا هشت پا) سقف عظیم بسیار کم بود. نور و آفتاب و سایه ها هنگامی که در میان آنها سرگردان هستید ، جلوه های غیرمعمولی را ایجاد می کنند ، و در مورد تاریخچه مشکل ساز این ساختمان بزرگ فکر می کنند.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد