ایران فلایت

من براتون تو بلاگ ایران فلایت از روش های خرید آنلاین بلیط هواپیما و دیدنی های ایران و جهان مینویسم

ایران فلایت

من براتون تو بلاگ ایران فلایت از روش های خرید آنلاین بلیط هواپیما و دیدنی های ایران و جهان مینویسم

کاخ تابستانی | The Summer Palace

 

کاخ تابستانی ، به زبان Yihe Yuan چینی ، در حال حاضر بزرگترین و محافظت شده ترین باغ شاهنشاهی در چین است که به عنوان یکی از چهار باغ مشهور شاهنشاهی چین شمرده می شود (سه باغ دیگر کاخ تابستانی Chengde ، باغ مدیر Suzhou Humble Administrator و Suzhou) باغ طولانی). در سال 1998 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شد. واقع در ناحیه هایدیان ، 15 کیلومتری مرکز شهر پکن ، کاخ تابستانی 290 هکتار مساحت را اشغال می کند ، دریاچه سه چهارم مساحت کل آن را اشغال می کند. این بنا در اطراف دریاچه کنمینگ و تپه طول عمر به عنوان ویژگی های اصلی طراحی شده است ، که از دریاچه غربی در هانگژو الگوبرداری شده است و از تکنیک های طراحی و برداشت هنری از باغ های جنوب چین گرفته شده است. این باغ بزرگ با محوطه و محوطه زیبا به عنوان موزه باغ شاهنشاهی چین شناخته می شود.

 

تاریخ کاخ تابستانی

در سال 1750 ایجاد شد ، در اصل به عنوان عقب نشینی باغ امپراطور در سلسله چینگ بود. در ابتدا باغ Qingyi نامیده می شد. پروژه اصلی در ایجاد آن سه تپه و پنج باغ بود. سه تپه به تپه طول عمر ، تپه معطر و تپه جید اسپرینگ اشاره دارد و باغ های پنج گانه باغ Jingyi ، باغ Jingming ، باغ Qingyi و باغ Changchun و Yuanming Yuan اطراف آن است). باغ Qingyi در طی جنگ دوم تریاک در دهه 1860 توسط نیروهای انگلیس و فرانسه تخریب شد. در سال 1888 ملکه سیکسی مقدار زیادی پول صرف بازسازی باغ مشابهی کرد ، برای تجمل و لذت در تابستان ، به نام کاخ تابستان. در اواخر سلسله چینگ ، 1900 ، کاخ تابستانی توسط هشت متحد هشت کشور اروپایی دوباره آسیب دید و بسیاری از گنجینه های ملی غارت شد. این کاخ در سال 1903 تعمیر شد. بعداً در دوره کومینتانگ در قدرت رژیم ، کاخ تابستان دوباره آسیب دید. پس از سال 1949 ، کاخ تابستانی توسط دولت کمونیست تعمیر و محافظت شد و در 4 مارس 1961 ، کاخ تابستانی به عنوان اولین سایت ملی حفاظت از آثار فرهنگی اعلام شد.

 

نقاط دیدنی

کاخ تابستانی ترکیبی عالی از ویژگی های باغ شاهنشاهی ، غوطه ور در چشم انداز طبیعی اطراف دارد. این نشان دهنده اصل باغ شاهنشاهی "ساخته شده توسط انسان با منابع طبیعی است". کاخ تابستانی به غیر از تپه طول عمر و دریاچه کانمینگ ، بیش از صد نقطه دیدنی ، بیش از 20 حیاط و 3000 سازه باستانی و 1600 درخت بالای صد سال وجود دارد. برج بخور بودایی ، گالری بلند ، قایق مرمر ، خیابان بازار سوژو ، پل قوس هفده ، باغ منافع هماهنگ و صحنه باستان از مهمترین نقاط دیدنی هستند.

 

مناطق اصلی

 مشاهده در پارک به طور کلی به سه بخش تقسیم شده است. اولین مورد در تالار طول عمر خیرخواهانه است ، که زمانی محلی برای رسیدگی به امور داخلی و فعالیت های دیپلماتیک و سیاسی توسط امپراتور گوآنگو و امپراطور سیکسی بود. منطقه دیدنی دوم بین سالن شادی و سالن جید بیلوس است. از حیاط ها به عنوان محل زندگی ملکه سیکسی و امپراطور گوانگسو با صیغه هایش استفاده می شد. Summer Palace آخرین منطقه بازدید در اطراف Long Gallery و Back Hill است. این منطقه برای تفریح و تفریح روزمره خانواده شاهنشاهی بود. در محور مرکزی دامنه جنوبی تپه طول عمر سه ساختمان با شکوه واقع شده است: برج بخور بودایی ، تالار پخش ابرها و تالار دریای خرد.

برج بخور بودایی دارای سه داستان و هشت ضلع است. این بنا در دامنه تپه طول عمر ساخته شده و رو به دریاچه کونمینگ است و منظره ای از کل پارک را فرمان می دهد. پل با شکوه هفده قوس که در بالای وسعت دریاچه کونمینگ قرار دارد ، در هنگام مشاهده بازتاب در آب در بهترین حالت است. در ساحل دریاچه کنمینگ مکان های معروف قایق مرمر ، گاو برنز و غرفه بهار قرار دارند. خیابان سوژو مارکت ، مجاور دریاچه جلویی ، صدها سال پیش به سبک خیابان های تجاری شلوغ ، فروشگاه های مختلفی دارد. کاخ تابستانی ، همراه با شهر ممنوعه و معبد بهشت ، یکی از جاذبه های دیدنی شاهنشاهی پکن است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد